CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 5, 2008

open issues

aku ingin menyatakan hasrat hati aku yg mengatakan bahawe keadaan kat m;sia ni taktau nak kate ape.[ayat cam cipan].social problems mmg dah tahap kritikal.aku rasela.taktau if ade sape2 yg kate takde la seteruk mane.adush.andai ade begitu aku taktau la bilenye yg kritikal.macam2.hari tu aku ade buat interview ngan raudahtul sakinah.[umah tok pompuan yg terlanjur].org yg aku interview tu die cakap dulu tak sampai 10 org mase mule2 tubuhkannye.tapi skag dah ade 4 ke 5 cawangan ntah.bole nampak tak betape dahsyatnye.ni baru kes mengandung luar nikah.belum yg lain2 lagi.

yg lain2 aku maksudkan lain2 ni cam clubbing ke..pubbing ke[ade ke istilah ni..tibai] rempitting ke..drinking ke..ape2 la yg menyalahi Islam.[isk.aku nak usik bende2 cam baik sgt je aku].tapi takpela.aku cakap sekadar ape yg ade dalam kepale otak je la.hopefully Allah akan sentiase jage aku tok tak buat hal2 yg camni.weh.ko rase nape eh bende2 ni berlaku.kite negare Islamkan.ke atas dasar name je.confused.

nape budak2 kelantan [sesetengahnye] datang KL jadk culture shock.sebab KL ni lain ngan tempat dorg.tempat dorg takde bende langho cam kat KL ni.cube kalo kat KL ni cam kelantan..aku rase la kan..dorg takkan ade culture shock.kite takle salahkan dorg 100percent dalm hal ni.cube bukak skit minda.logic tak.kalo kat kelantan ade pub ade club ade wayang and ape2 sajela.bile dorg datang KL dorg dah tak heran ngan bende2 ni.tapi kat sane takde.aku tak khususkan kelantan je la dalam hal ni.[mane2 negeri la kalu surrounding dorg tak same ngan KL].

lagi satu..cite2 yg tersiar kat tv ni bende2 tu berlaku ke dalam reality.contohnye cite bella dan ape2la yg sewaktu dengannye.ade ke org sejahat tu.main tembak2 upah2 org bunuh.aku rasela kan before cite2 tu ade takde org terpk pon nak berkelakuan demikian.tapi disebabkan jadik cite kan so bende tu cam bende biase so org pn buatla.wajarkah cite2 camtu menjadi tontonan.[mane aku tau?sebab aku tgk la].

adek beradik dan kawan2 aku akan soh aku diam kalo tgk tv ngan dorg sebab aku terlalu banyak mengomen..heh.[nk wat camne]

lagi satu..tak perasan ke org2 sekarang makin selamba pakai baju seksi2.aku perasan.sebab aku rase kat luar sana dah makin rakai org yg selamba seksikan diri.mgkin sebab public figures ramai camtuh.tgk la artis2 skrg.isk2.beringatla kiamat nak dekat.[pademu hidayah..jauhkanla melakukan perkare buruk]. aku pon bukanla baik sgt.bab tu aku sentiase mengingtkan diri tok pakai pakaian yg sopan.[at least].belom lagi nak wat qiam stp hari.nak cakap pasal buat ibadah tambahan jauh la sekali.ntahla.pade diriku.engkau jauhkanla buat bende2 yg tak bek.isikan hari2 anda dengan beribadah kepadaNya.insyaAllah.kalu ade skit2 jahat tu dayah..cube2la sikit persikit jauhkannye.

manuasia tidak ade yg perfect.
but we can always strive for perfection.

sekian sahajela kate2 pade saat ni..azan maghrib dah berkumandang..marila same2 kite mengerjakannye.

daa~~

No comments: